TOPIK Sınavına Girelim mi?

Yayınlandı: Şubat 13, 2013 / Güney Kore, Korece, Uzak Doğu

Kendi merak ve ihtiyacıma göre araştırdığım TOPIK sınavı ile ilgili bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum. Genel anlamda TOPIK nedir? TOPIK sınavı ne zaman, nerede, nasıl oluyor? Sınava girsem mi? …

Korece öğreniyorum diyebilecek seviyede olduğuma inandığımdan TOPIK sınavına girme fikri geldi aklıma. Takvime de baktığımda 2013 bahar sınavı için başvurulara bir hafta kaldığını gördüm. Sınavdan azami notu da alsam bana mesleki/akademik şuan bir getirisi olmayabilir ama denemek fena mı olurdu.

Sınava girme kararı aldığım bugün sınava başvuru ücreti ve sınavın olduğu haftasonunu başka bir ilde geçirme konularında içimi rahat ettirme için biraz araştırma yaptım. Kendim sordum, kendim yanıtladım buyrun.

topikTOPIK nedir?

Anadili Korece olmayan ya da Kore Cumhuriyeti sınırları içerisinde oturmayan kişilerin Korece seviye tespitlerini yapabilecekleri bir sınav. 1997 yılından beri TOPIK faaliyetleri yürütülüyormuş.  Anlaşılacağı üzere sınav sadece Türkiye değil Dünya çapında yapılıyor. TOPIK resmi sitesinin Korece ve Kore ait alanadı uzantılı olması tüm faaliyetleri Korelilerin yürüttüğünün işareti olsa gerek. Bu sene Türkiye’de otuzuncusu yapılacak.

TOPIK sınavı ne zaman, nerede, nasıl oluyor?

– Zaman: Türkiye için söylüyorum, Nisan ve Ekim aylarında olmak üzere yılda iki defa. Cumartesi gününe denk getiriliyor. Bu sene 20 Nisan 2013 Cumartesi günü olacak. Toplam üç saat sürecek sınav. Saat olarak yazmıyorum burada. Bu yazının en altına kaynaklar kısmında Kore Kültür Merkezi’ inin resmi duyurusuna bakın, değişir belki o zamana.

-Yer: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi ile Erciyes Üniversitesi Edebiyat Fakültesi (Konya Kayseri)’de olacak.

-Üç seviye var: Temel, Orta ve Yüksek. Her seviye için Kelime, Dilbilgisi, Yazma, Dinleme ve Okuma bölümleri mevcut.

Sınava girsem mi?

Korece ile alakalı olduğuma dair bir faaliyette bulunmuş olurum. Sınav ücreti 50 tl, sınav süresi alacak bir haftasonu. Bu ikisi önemsiz ayrıntılara dönüştü benim için. Temel seviyeden sınava girecek olsamda hezimete uğrayacağımı biliyorum. Tabi bunun tabiri caizse gaza getirici etkisi olacaktır. Az buçuk koreceye öğrenmeye başlamışsanız siz de girin muhakkak. Belki sınavın olduğu hafta sonu başka önemli bir işim çıkacak ve giremeyeceğim. Olsun, can sağlığı.

Bir dahaki yazıda  sınava hazırlık için soru bankaları, çalışma metodları ve yazılımları paylaşmayı düşünüyorum.

Sınavda başarılı olma notu 50 üzeri biline, sınava girecek herkese şimdiden başarılar dilerim.

TOPIK Resmi sitesi: http://www.topik.go.kr/

Kore Kültür Merkezi Resmi sitesi: http://tr.korean-culture.org/ (Resmi duyurular kısmından takip edeceğiz)

yorum
  1. bekir dedi ki:

    sınavda başarılı olma durumunda ne gibi bir getirisi oluyor? ”Neden ve sonucu neler olur” sorularına cevap alamadık yazınızdan, teşekkürler

  2. ayşe dedi ki:

    Erciyes Üniversitesi Konyada değil Kayseride.

  3. Deniz Elbir dedi ki:

    Topik sınavına bir girebilen birdaha girebilir mi acaba?

Bir Cevap Yazın

