Kore Alfabesi Karakterli Kol Saati (Kendimiz Tasarlayalım)

Yayınlandı: Nisan 12, 2014 / Donanım, Korece, Tasarım, Uzak Doğu

STORY_20140412_162707

Türk e-ticaret sitelerini bırakın dünyaca ünlü olan sitelerde bile Korece alfabesinin karakterleriyle tasarlanmış adam akıllı bir duvar saati ya da kol saati bulamadım. Benim bu heves döner mi sineye… Tabi ki hayır. Ve iş başa düşer… Kol saati ile başlıyoruz.

Deneme için ihtiyacımız olanlar; gözden çıkardığımız bir adet kol saati ve yazıcı ile etiket.

Öncesi diye tabir edeceğimiz bir adet kol saati.

20140406_224004

Oluru var mı diye bir kadranına kadar söküyoruz.

20140406_230300  20140406_232128

Eğer kadran düz ise yazıcıdan basacağımız tasarımımızı kolayca yerleştirebiliriz. Kadranın dümdüz olması için kadranın üzerindeki gereksizleri çıkartıyorum. Süs maksatlı iç göstergelerin ibreleri ile saat başlarındaki küçük forforlu metaller benim temizlediklerim.

20140406_231928

Deneme maksadıyla eskiden kalma disket etiketi vardı, onu yapıştırdım. A4 kağıdını da yapıştırabilirdim ama daha ince olduğu için yapışkanlı etiketi tercih ettim. Dikkat etmemiz gereken nokta kadran ile akrep/yelkovana koyacağımız tasarımın akrep/yelkovanın hareketini engelleyemeyecek kadar ince olması.

20140406_235425

Yazıcıdan taslak tasarımı çıktı alıp kadran üzerine yerleştirerek saat üzerine yerleştirdim ve saati işe giderken pil takmadan bileğime taktım. Beğenileri alınca son rütuşlar ile saat kullanıma hazır hale gelir.

20140412_151007

20140408_234354

yorum
  1. rCan dedi ki:

    Uğraştığına deymiş Levent ağabey, insanların böyle ufak tefek (nesnesel anlamda) şeyler ile sabırla uğraştığını görmek mutluluk verici.

  2. Mermerbaki dedi ki:

    Şekil olmuş dimi :D sabır haricindeki anahtar sözcüklerim kore sevdası ve can sıkıntısı. Ha bir de kol saatine günlük hayatıda verdiğim önem :))

Bir Cevap Yazın

