K-POP Top 20 Listeleri

Yayınlandı: Ağustos 29, 2014 / Güney Kore, Müzik

BLOGKPOPTOP20

Son bir iki senedir yerli müzikten daha çok dinlemekte olduğum kore pop müziğini takip konusunda kullandığım metot resimden de fark edebileceğiniz üzere youtube’a k-pop fanlarının yüklediği top 20,30,50… listeleri.

Altını çiziyorum fanların yüklediği listeler…

Tabi resmiyetlik olmayınca beklenti tam karşılanmıyor.

Bir örnek vereyim; bulunduğumuz haftaya ait önce A kişisinin oluşturduğu top 20 listesini izliyorum, sonrasında da B kişisininkini. Lakin kesişen bir iki parça var ya da yok. Ne iş? Bu durum biraz manidar gözükebilir, bu yazıyı yazmanın sebebi bile olabilir, ama bir faydası var; daha fazla sayıda parça dinlemiş oluyorum. Sonuçta ben bu listelerdeki beş on saniyelik kesitlerden şarkı beğenip, tedarik için seçim yapıyorum (Sonra da bıkana kadar yüzlerce kez dinliyorum).

Bu fan listelerinin bir canımı sıkan tarafı da (kpop fanlarının çoğunluğu oluşturduğunu düşündüğüm) bayanlar tarafından hazırlanması. Kadın eli değmesinin kötü tarafı, listelerde çoğunlukla erkek sanatçıların bulunması.

Umarım K-POP Top-20 listelerini takip edebileceğim stabil bir kaynak ve metot bulabilirim.

Kısa da olsa bu yazımı sabırla okuduğunuz için teşekkür ediyor ve Ağustos 2014 K-POP Top 2 listemi sizlerle paylaşıyorum :)

1. Delight – Hate You

delight

2. Red Velvet – Happiness

happiness

Bir Cevap Yazın

